نوع خبر 
 
 
توجه به تکامل سال های اول زندگی برای داشتن جامعه ای سالم امری ضروری است
 رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در شیراز بیان کرد:
  توجه به تکامل سال های اول زندگی برای داشتن جامعه ای سالم امری ضروری است

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور توجه به تکامل سال های اول زندگی را برای داشتن جامعه ای سالم، امری ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سید علیرضا مرندی با حضور در شیراز و شرکت در چهارمین سمینار بین المللی سلامت زنان به همت مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه، افزود: زنان از زندگی طولانی تری بهره مند هستند اما این طولانی بودن زندگی الزاماً به معنی داشتن زندگی سالم نیست.

وی اظهار داشت: زنان در تمامی دنیا در زمینه اشتغال با بی عدالتی مواجه هستند و موقعیت اجتماعی آنان، آنگونه که باید نیست به طور مثال اگر در جامعه ما اعتقادات راسخ مذهبی حاکم بود و ما به آنچه که اسلام می گوید عمل می کردیم، بانوان از موقعیت اجتماعی بالاتری نسبت به اکنون برخوردار بودند.

دکتر مرندی بیان کرد: توجه به تکامل سال های اول زندگی ( ECD ) از عوامل تاثیر گذار بر زندگی کودکان و از جمله دختران است که متاسفانه این مسئله در کشور به شدت مورد غفلت است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه های تکامل سال های اول زندگی موجب ارتقای کیفیت فرزند پروری، ایجاد عادات سالم از سنینی پایین تر، ایجاد محیط های حامی و امن برای کودکان و مراقبت های مطلوب جسمی و روانی می شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دکتر مرندی تاکید کرد: برای سلامت نسل امروز و نسل های بعد، باید به توسعه مراقبت های بهداشتی پرداخت.

با تمرکز بر روی سلامت زنان می توان به سلامت جامعه رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در آیین گشایش این سمینار گفت: در حال حاضر 20 درصد زنان میانسال و سالمند کشور دچار چربی خون بالا، 25 درصد فشارخون بالا و 20درصد نیز مبتلا به دیابت هستند که این سه فاکتور از عوامل خطرزای بیماری های غیر واگیرند و باید به آنها توجه ویژه نمود.

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: سبک زندگی نامناسب، مصرف مواد غذایی غیر مطلوب، بی تحرکی، کاهش ارتباطات خانوادگی و حمایت های روحی روانی از مواردی هستند که زندگی امروز را تحت تاثیر قرار داده اند و موجب به خطر افتادن سلامت شده اند.

وی با تاکید بر اینکه با تمرکز بر روی سلامت زنان می توان به سلامت جامعه رسید، اظهار داشت: زنان در زمینه امنیت و ایمنی غذا نقش موثری دارند و در صورت تلاش در اطلاع رسانی مناسب به آنها، از این طریق می توان به ارتقای سلامت جامعه رسید.

دکتر ایمانیه بیان کرد: اکنون بیش از 35 مرکز جامع سلامت در فارس در حال فعالیتند، در بیشتر این مراکز رابطان سلامت که اکثراً بانوان هستند، نقش موثری را در ارایه آگاهی به جامعه در راستای پیشگیری ایفا می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که حاصل چهارمین سمینار بین المللی سلامت زنان در شیراز، موجب ارتقای سلامت همه مردم ایران و به ویژه زنان شود./126/205/201

 

پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394  7:15

آخرين تاريخ بازديد : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403  11:2:16
تعداد بازديد از اين خبر : 4216